zomervoetenzak van oude doeken

24-08-2012 21:11

ik kon achteraf geen foto's meer maken van de stappen die ik heb genomen, dus ik heb het geprobeerd schematisch weer te geven met behulp van paint. Hier het begin waarbij ik eerst doek 1 en 2 op elkaar heb gelegd en de derde doek diagonaal doormidden heb geknipt.

Daarna het plaatje met de vouwrichtingen dus de onderste punt naar boven en de lange zijden van de zijflappen naar binnen.

Het derde plaatje geeft de naden aan: de grijze naad is van doek 1 aan doek 2, de rode en de blauwe naden geven aan waar doek 1 aan de zijdoeken genaaid is en de lichtgrijze naden geven aan waar doek 2 aan de zijdoeken genaaid is (met de punt naar boven dus).

 

Tenslotte de tekening waarbij de zijkanten naar binnen zijn gevouwen. in blauwe lijntjes zijn de "knoopsgaten" ten behoeve van de gordels getekend en de dikke grijze lijn is waar bij mij de sierband gestikt is.

—————

Terug