Regenboogtaart

07-06-2012 11:24

Omdat mijn jongste 1 wordt, wilde ik iets leuks bakken.

Ik vond op internet een regenboogtaart en dat leek me leuk. 

Maar de mooiste taarten werden laagje voor laagje gebakken en daarna met botercreme op elkaar geplakt en afgesmeerd.

Omdat ik haar ook op het kinderdagverblijf wil laten trakteren zijn cupcakes makkelijker en dan zijn laagjes niet zo praktisch. Dus besloot ik om eerst eens uit te proberen of het ook in 1 keer te bakken is.

Dus heb ik biscuitbeslag gemaakt (4 eieren met 120gram suiker/zoetstof op de hoogste stand mixen totdat de massa zo dik is als slagroom en vervolgens een 60 gram volkorenmeel en 60 gram zelfrijzend cakemeel erdoor gespateld) en het beslag verdeeld over 6 schaaltjes. aan elk schaaltje heb ik kleurstof toegevoegd (half theelepeltje per schaaltje) en op volgorde gezet;

onderin paars, dan blauw, dan groen, dan geel, dan oranje en bovenop rood.

Voorzichtig heb ik de laagjes beslag op elkaar in de bakvorm gelepeld om ervoor te zorgen dat de kleuren niet zouden doorlopen.

Heel voorzichtig de bakvorm in een voorverwarmde oven van 180 graden gezet en 40 minuten laten bakken.

Aan de buitenkant leek het alsof de hele taart nog maar uit 2 kleuren bestond, maar zodra ik de taart aansneed zag ik de vrolijke binnenkant. Het kan dus wel in 1 keer!

plakje regenboogtaart

—————

Terug