Naaiprojecten

31-08-2015 08:27

Ik heb mijn naaimachine maar weer eens van zolder gehaald. Dochterlief klaagt over de kleding in de winkel die nooit lekker past, dus dan denk ik; ik maak het wel zelf. En als ik dan eenmaal de smaak te pakken hebt volgt er natuurlijk meer.

Eigenlijk was ik van plan om deze zomer mijn breimachine na te laten kijken, maar dat is toch in de aanschaf van een lockmachine gegaan.

Die had ik eigenlijk eerder willen hebben toen ik de jurk in schotse ruit voor mijn grote dochter maakte. Wat een rafels!! verschrikkelijk! Maar dat overkomt me nu dus niet meer :-)

Voor mijn kleine dochter heb ik een heel simpel jurkje van tricot gemaakt; lijfje overgenomen van een bestaand hemdje en een cirkel geknipt voor de rok.

Ook van Tricot een heerlijk wijde broek gemaakt voor mijzelf, met viscose dus lekker zacht en fijn voor de zomeravonden.

Daarna nog van een tricot met sterren een jumpsuit en een rok voor mijn grote dochter en tenslotte nog een korte broek voor mijn kleine dochter.

En later nog een toilettas en telefoonhoesje van de verschikkelijke rafelstof voor mijn grote dochter, maar toen had ik inmiddels mijn lockmachine.

zomerbroekde zomerbroek   tricot jurkjetricot jurkjejumpsuitjumpsuit  gevoerde jurk korte broek                                                                              

Ik hoop later nog een keer per project het patroon en de werkwijze uit te schrijven.

—————

Terug