IJsthee

29-05-2012 19:37

Pfff....

Het was de afgelopen dagen zo warm en natuurlijk had ik niet genoeg te drinken gekocht.

Geen nood; ik kan vast wel wat maken.

Dus ging ik samen met mijn dochter ijsthee maken en het was een groot succes!

Dit heb je nodig voor 1 liter:

  • 4 theezakjes naar keuze (mijn dochter koos earl grey)
  • een lege literfles (afsluitbaar)
  • 50 gram suiker of het equivalent daarvan (in ons geval 25-30 druppels stevia zoetstof)
  • 2 eetlepels citroensap (vers of uit zo'n plastic citroen)

Zo maak je het:

  • doe de suiker/zoetstof met de citroensap in de theepot
  • hang de 4 zakjes erin en giet een halve liter van het gekookte water erop
  • nu moet de thee lang trekken tot deze heel sterk is (bijvoorbeeld de hele nacht)
  • roer de thee even door en giet deze in de lege fles
  • aanvullen tot een liter met koud water en in de koelkast verder laten afkoelen
  • Er zit nog voldoende smaak aan om het met lekker veel ijsklontjes te drinken.

 

—————

Terug