Ierse sokken

15-10-2014 13:19

Gewoon omdat ik sokken breien zo leuk vind, ze ontzettend lekker zitten en het kleine overzichtelijke projectjes zijn.

ik heb natuurlijk een antieke sokkenbreimachine, maar die kan alleen maar rechttoe rechtaan en ik vind kabeltjes en andere motieven wel heel leuk in sokken.

dit paar komt uit een boekje dat ik heb gekregen, het patroon heb ik iets aangepast anders zou ik er niet inkomen. Door alle kabels zijn deze sokken niet zo rekbaar, dus heb ik de minderingen achterwege gelaten. Ook heb ik het beenstuk wat langer gemaakt door het patroon 3 keer in plaats van 2 keer te breien.

nadat de eerste sok volgens mij vorige winter al af was, kreeg ik last van het 2e sok syndroom.  Ik heb de 2e sok daarom pas weer opgepakt toen het begon met regenen een week of 2 geleden. Eigenlijk viel het wel mee met de duur gezien het patroon. En dit zijn ze dan:


—————

Terug