Handschoenen

01-03-2013 11:26

Na een heleboek sokken te hebben gebreid, heb ik het eindelijk aangedurfd om een paar handschoenen te maken.

Hiervoor heb ik wel weer een boekje gekocht als hulp voor de maat.

Ik heb mijn eerste paar gemaakt van sokkenwol in groen/blauw kleurverloop (zodat ze een beetje passen bij mijn krokodillensjaal) en naalden 2,5 mm.

Ze zijn heel leuk geworden en zitten lekker warm, wel vind ik ze een beetje groot. Maar dat zal een kwestie van uitproberen zijn en aanpassen van de matentabel naar mijn eigen maat.

handschoenen van sokkenwol

 

Mijn man wilde ook een paar, maar dan met "halve" vingers eraan. Die heb ik gemaakt van goedkoop Hans Textiel garen dat ik nog in de kast had liggen. Hij kan namelijk niet goed tegen wol en dan is het goedkope garen een uitkomst. Omdat dit garen heel dun is en ik met wat dikkere naalden wilde breien, heb ik twee draden tegelijk gebruikt met naalden 3,5 mm.

—————

Terug