Een chique jurk

06-07-2012 11:06

Ik had ene paar maanden geleden wat stofjes gehaald op de markt, maar ik wist nog niet wat het precies moest gaan worden.

Ik had een donkerroze katoen en een groene met witte stipjes en een blauw met wit gestreepte tricot. Ik had ook maar vast een groene rits gekocht (want katoen geeft echt niet mee) en biaisband in hetzelfde groen met witte stipjes en ook gelijk garen in roze en groen van de stof.

Maar nog geen patroon.

Uiteindelijk heb ik een Ottobre gekocht (ook duur!) en daar staan wat patroontjes in voor kinderen.

De jurk die ik voor mijn oudste heb uitgekozen moest gevoerd worden, dus moest ik nog meer stof kopen: witte katoen voor de binnenvoering en plakvlieseline voor de tussenvoering.  Al met al wordt het een behoorlijk dure jurk!

Maar goed... het is uiteindelijk gelukt al ging het niet helemaal vanzelf; ik kan het patroon hier niet plaatsen in verband met Copyright, maar als je deze jurk ook wilt maken heb ik wat tips (die ik de volgende keer zelf ook ga gebruiken).

—————

Terug